måndag 6 juli 2015

LIZA MARKLUND tyckte synd om sig själv i Sommar i P1 2015-07-04

Jo, det gjorde hon faktiskt. Framför allt handlade det kanske om det gråtmilda
tonfallet som i princip hade kunnat övertyga vem som helst utan kunskap om
hur LIZA MARKLUND genom åren använt sin förmåga att skriva. Och, som
hon sade själv, hon har ju utkämpat en förtvivlad kamp för det goda och emot
ondskan ! Hur skulle hon då någonsin kunna göra något fel ?

Det finns säkert en bra psykiatrisk term för det här syndromet, men den är inte
känd för skrivaren av dessa rader. En uppblåst självuppfattning, som jämt och
ständigt bekräftas av andra, en sorts spänningssökande (visst var musikvalet
ett sådant försök) och så en hel del självömkande även om det förstås skjuts
i bakgrunden när det samtidigt är bilden av den stora, snygga, självständiga
och stenrika kvinnan som skall marknadsföras. Och marknadsföringen blir ju
sällan mycket bättre än vad kompisen Amelia Adamo åstadkom i ett tämligen
nyutkommet nummer av sitt egna magasin M.

http://lizamarklundljuger.blogspot.se/2015/06/jan-olov-andersson-hoppas-pa-liza.html

http://lizamarklundljuger.blogspot.se/2015/06/amelia-adamo-och-hennes-oforstallda.html

"En del av näthatarna har tagit steget fullt ut och förföljt mig och min familj i
vår vardag. En dåre har blivit dömd till utökat besöksförbud, som han också
har haft mot min yngsta dotter. Han förföljde och trakasserade henne, när hon
var i tonåren, tills han greps och anhölls."

Så här sade LIZA MARKLUND i radio. Kvinnan som satt i USA och ringde
åklagarkammaren i Söderort för att få ett utvidgat kontaktförbud åt sig själv
och helst då också ett åt den snarlika yngre dottern. Hur lättvindigt utfärdas
egentligen dylika i normala fall ? För visst verkar det finnas en gräddfil för
kändisar ! Och när förbudet skulle omprövas i Södertörns tingsrätt visade
det sig att ingen av damerna behagat infinna sig. Men vad skulle inte LIZA
MARKLUND kunnat åstadkomma med samma gråtmilda tonfall som i sitt
Sommarprogram ? Nåja, nu gick det ju bra för henne ändå, men sämre för
yngsta dottern, som ju ändå hade 3 års vistelse i London framför sig.

Och som sagt var, en Tshirt med saklig kritik av LIZA MARKLUND får inte
bäras på offentlig plats i Sverige ty därom finns i princip prejudikat !

"Det är inte så att världen har blivit oviktig, det är inte det
jag menar, men jag har sagt vad jag har att säga. Och jag är tacksam för att jag
har haft det här utrymmet. Det finns ingen ånger i det jag har gjort under de här
åren, annat än en lite sorgsen självkritik kring min brist i att forma allianser. Jag
har varit lite av Don Quijote, fäktats mot mina väderkvarnar i någon sorts
misslyckad kamp för det goda. Men nu är det över. Bokserien är klar. Det tog
arton år men nu är jag färdig. Det är det här det blev. Eller, kanske är det nu det
börjar."

Det känns nästan som lite för mycket när kvinnan som påstår sig kämpa för det
goda klagar på att hon inte har några allierade. Hennes sätt att hantera svårigheter
under senare år (det dröjde ända till 2008 innan hon avslöjades som storlögnare)
bygger ju på att dels utnyttja sig eget utrymme i media maximalt för att därefter
göra sig osynlig och låta sitt gigantiska nätverk utkämpa striden för henne ! Hur
ser egentligen Liza Marklunds bild av verkligheten ut ?

http://www.dn.se/dnbok/gomda-mias-son-vill-att-marklund-tar-debatten/

http://lizamarklundljuger.blogspot.se/2015/06/liza-marklund-och-hennes-samlade.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar